Talents ocults: Ball

Skillful dancers performing in the dark room under the concert light and smoke. Sensual couple performing an artistic and emotional contemporary dance.

Anna Gordo, Anna Garcia, Axel Aviles, Naia Sánchez i Lucia Sánchez

Paula Salamero, 4t d’ESO

Som els alumnes de 4t de l’optativa de Júnior Report i avui hem vingut a fer-te una petita entrevista per descobrir més sobre el teu talent, el ball.

Entrevistador:Ens agradaria conèixer més sobre la teva experiència en el ball. A quina edat vas iniciar en el món del ball? Què va despertar el teu interès pel ball i com va sorgir aquesta passió?

Paula: Dons vaig començar quan tenia uns 7 anys i vaig començar a ballar perquè havia de buscar una extraescolar, un esport per fer, vaig començar a ballar i em va agradar molt, així que vaig decidir continuar

E: Mirant cap al futur, has considerat dedicar-te professionalment al ball? També ens agradaria conèixer els teus somnis o objectius.

P: Dons no he considerat dedicar-me al ball professionalment, però sí que m’agradaria ser professora o monitora de ball mentre estudio, però guanyar alguns diners (Objectius: El que jo veig per a mi en el futur es dedicar-me a les ciències, nutricionisme m’agrada i no tinc somnis específics, però m’agradaria complir alguns objectius a la meva vida com viatjar molt i ser feliç).

E: Com sabem, en aquest món existeixen milers d’estils encara que cada ballarí té un estil únic. Ens agradaria que ens compartissis quin és el teu estil preferit o en el que et sents més còmode.

P: Jo ballo sobretot dansa urbana, però també m’agrada molt els balls de contemporani i m’agradaria molt practicar-ho, igual dins de poc començaré a practicar-lo.

E: Sabem que per a molts, la seva acadèmia és un espai imprescindible i inspirador. Ens podries parlar sobre la teva acadèmia, quan et vas apuntar, què és el que més valores d’ella, com t’a influït o algun moment que destaquis?

P: Ja porto tres anys en l’acadèmia en la que estic ara i sento que és molt important, ja que és un lloc on t’has de sentir còmode i has de tenir confiança amb tu mateix i on has d’aprendre coses noves i a mi aquesta acadèmia m’ha ensenyat moltes coses. M’agradaria destacar el primer dia que vaig estar, no entenia res de la coreografia i estava molt perduda però el profe em va donar una xerrada que em va motivar i a dies d’avui la segueixo recordant.

E: Per finalitzar, sabem que la competició és una part fonamental del ball. Voldríem saber si has estat en algun concurs, si és així, ens agradaria escoltar la teva experiència. I, si has participat en més d’un, voldríem saber quin d’ells ha estat el teu preferit o el que més t’ha marcat i perquè.

P: Dons jo no he anat encara a ninguna competició ni a ningun concurs, però és una cosa que m’agradaria molt i espero fer d’hora en un futur, el que passa és que, en la meva acadèmia per entrar en algun concurs s’han de fer unes audicions i jo ja m’he presentat dos vegades i no m’han agafat, però malgrat això, ho seguiré intentant ja que és una experiència que m’encantaria viure.

E: Doncs fins aquí arriba la nostra entrevista, t’agraïm la teva participació en el nostre treball i et desitgem molta sort en els teus pròxims treballs.

P: Moltes gràcies a vosaltres per tot, adéu!

Joel, 2n d’ESO

Som els alumnes de 4t de l’optativa de Júnior Report i avui hem vingut a fer-te una petita entrevista per descobrir més sobre el teu talent, el ball.

Entrevistador: Ens agradaria conèixer més sobre la teva experiència en el ball. A quina edat vas iniciar en el món del ball? Què va despertar el teu interès pel ball i com va sorgir aquesta passió?

Joel: doncs jo vaig començar ballant als tres anys, a la mateixa acadèmia en la que segueixo ballant ara. Tot va ser perquè els meus pares quan eren joves eren també ballarins i crec que des de casa sempre m-han inculcat molt tot l’art de la dansa.

E: Mirant cap al futur, has considerat dedicar-te professionalment al ball? També ens agradaria conèixer els teus somnis o objectius.

J: Doncs sí, aquest és el meu objectiu ja des de fa molt temps i crec que ho tinc bastant clar que en un futur doncs m’agradaria dedicar-me a això.

E: Com sabem, en aquest món existeixen milers d’estils encara que cada ballarí té un estil únic. Ens agradaria que ens compartissis quin és el teu estil preferit o en el que et sents més còmode.

J: Doncs personalment el que més m’agrada és la dansa espanyola, com ara el flamenc, ja que és el que practico des de que vaig començar i és al que em vull dedicar.

E: Sabem que per a molts, la seva acadèmia és un espai imprescindible i inspirador. Ens podries parlar sobre la teva acadèmia, quan et vas apuntar, què és el que més valores d’ella, com t’ha influït o algun moment que destaquis?

J: Com bé he dit abans, la meva actual acadèmia es on porto des de que vaig començar. és una escola de barri, bastant petita, però té un nivell bastant alt a Catalunya i és molt coneguda. Es on he començat tot i per a mi és molt important.

E: Per finalitzar, sabem que la competició és una part fonamental del ball. Voldríem saber si has estat en algun concurs, si és així, ens agradaria escoltar la teva experiència. I, si has participat en més d’un, voldríem saber quin d’ells ha estat el teu preferit o el que més t’ha marcat i perquè.

J: Doncs si, he viscut bastants concursos i competicions que he fet amb la meva escola i, els que més m’agraden son els que viatgem i sortim fora de casa. L’últim que vam fer va ser a Toledo i va ser el més bonic perquè ho vam convertir tot. Jo crec que és una experiència que t’ajuda a ser més segur amb tu mateix i et fa conviure amb els teus companys.

E: Doncs fins aquí arriba la nostra entrevista, t’agraïm la teva participació en el nostre treball i et desitgem molta sort en els teus pròxims treballs.

J: Moltíssimes gràcies!

Daniela, 3r ESO

Som els alumnes de 4t de l’optativa de Júnior Report i avui hem vingut a fer-te una petita entrevista per descobrir més sobre el teu talent, el ball.

Entrevistador: Ens agradaria conèixer més sobre la teva experiència en el ball. A quina edat vas iniciar en el món del ball? Què va despertar el teu interès pel ball i com va sorgir aquesta passió?

Daniela: Jo porto ballant des de més o menys els sis anys. La meva passió per l’esport es va despertar quan vaig veure a la meva profe ballar i en aquell moment vaig saber que el que volia era ballar.

E: Mirant cap al futur, has considerat dedicar-te professionalment al ball? També ens agradaria conèixer els teus somnis o objectius.

D: Doncs professionalment jo diria que més o menys, ja que sé que és un món difícil. Els meus somnis, tot i sé complicar, seria dedicar-me al món de la dansa i la interpretació.

E: Com sabem, en aquest món existeixen milers d’estils encara que cada ballarí té un estil únic. Ens agradaria que ens compartissis quin és el teu estil preferit o en el que et sents més còmode.

D: Jo em dedico a l’estil urbà i al hip-hop, és probablement en el que em sento més còmode.

E: Sabem que per a molts, la seva acadèmia és un espai imprescindible i inspirador. Ens podries parlar sobre la teva acadèmia, quan et vas apuntar, què és el que més valores d’ella, com t’ha influït o algun moment que destaquis?

D: Doncs, destacar a una persona seria la meva profe, per a mi és com una germana gran. La meva escola va obrir en 2017 tot i que amb la meva profe, porto molt més temps. La meva escola és un espai molt segur, és pràcticament com una segona casa.

E: Per finalitzar, sabem que la competició és una part fonamental del ball. Voldríem saber si has estat en algun concurs, si és així, ens agradaria escoltar la teva experiència. I, si has participat en més d’un, voldríem saber quin d’ells ha estat el teu preferit o el que més t’ha marcat i per què.

D: Doncs jo he estat a molts, però, el que més m’ha marcat van ser els premis de Catalunya, perquè vas ser el primer en el qual em vaig presentar amb la meva profe i vam guanyar tot i que no m’ho esperava del tot, però, tot i això, va ser molt important per a mi i definitivament em va marcar. També he guanyat altres premis en altres competicions.

E: Doncs fins aquí arriba la nostra entrevista, t’agraïm la teva participació en el nostre treball i et desitgem molta sort en els teus pròxims treballs.

D: Gràcies a vosaltres!

Lucia Scatolini, 4t d’ESO

Som els alumnes de 4t de l’optativa de Júnior Report i avui hem vingut a fer-te una petita entrevista per descobrir més sobre el teu talent, el ball.

Entrevistador: Ens agradaria conèixer més sobre la teva experiència en el ball. A quina edat vas iniciar en el món del ball? Què va despertar el teu interès pel ball i com va sorgir aquesta passió?

Lucia: Dons jo vaig començar a ballar als 4 anys, més o menys, a l’extraescolar que feien a l’escola de dansa, i… dons no ho sé, em va agradar i més endavant vaig continuar en una acadèmia i cada cop m’agrada més.

E: Mirant cap al futur, has considerat dedicar-te professionalment al ball? També ens agradaria conèixer els teus somnis o objectius.

L: A veure, si que m’he plantejat dedicar-me professionalment, sobretot fa uns anys, ara només ho veig com una afició que m’agrada però no m’hi veig dedicant-me professionalment.

E: Com sabem, en aquest món existeixen milers d’estils encara que cada ballarí té un estil únic. Ens agradaria que ens compartissis quin és el teu estil preferit o en el que et sents més còmode.

L: Jo a l’escola de ball faig més danses urbanes, però també he de dir que estils com el ball contemporani o el dancehall també m’agraden molt i em criden l’atenció.

E: Sabem que per a molts, la `seva acadèmia és un espai imprescindible i inspirador. Ens podries parlar sobre la teva acadèmia, quan et vas apuntar, què és el que més valores d’ella, com t’ha influït o algun moment que destaquis?

L: Dons jo ballo a l’acadèmia Climax Dance Nation, i em vaig apuntar a segon de l’eso, cap al 2021 aproximadament. M’agrada molt ja que és un espai on et sents molt còmode, de seguida fas pinya i saps que ningú et jutjarà per com balles ni amb la manera en què ho fas, al contrari, sempre t’animen a que ho facis millor i a que segueixis millorant.

E: Per finalitzar, sabem que la competició és una part fonamental del ball. Voldríem saber si has estat en algun concurs, si és així, ens agradaria escoltar la teva experiència. I, si has participat en més d’un, voldríem saber quin d’ells ha estat el teu preferit o el que més t’ha marcat i per què.

L: Bé dons jo no he estat en cap concurs de moment, però sí que és veritat que a l’acadèmia fem festivals tant com de nadal com d’estiu, que és bastant divertit. Això no vol dir que no m’agradaria participar en cap concurs, crec que seria una bona experiència i m’agradaria veure com ho fan altres grups.

E: Com ens has dit que fas aquests festivals, has guanyat algun premi? Com t’has sentit ballant davant de tanta gent?

L: Jo no he guanyat cap premi però m’agraden molt aquests festivals i gaudeixo molt ballant amb un públic ja que normalment aquest t’anima a seguir ballant i és una bonica situació.

E: Doncs fins aquí arriba la nostra entrevista, t’agraïm la teva participació en el nostre treball i et desitgem molta sort en els teus pròxims treballs.

L: Moltes gràcies a vosaltres, que vagi bé!

Sara, 2n d’ESO

som els alumnes de 4t de l’optativa de Júnior Report i avui hem vingut a fer-te una petita entrevista per descobrir més sobre el teu talent, el ball.

Entrevistador: Ens agradaria conèixer més sobre la teva experiència en el ball. A quina edat vas iniciar en el món del ball? Què va despertar el teu interès pel ball i com va sorgir aquesta passió?

Sara: Vaig començar amb el ball més o menys als set anys ja que des de petita sempre m’ha agradat ballar i la meva mare va decidir apuntar-me a una escola. Ara ja fa un any que estic a la meva actual acadèmia, Climax Dance Nation.

E: Mirant cap al futur, has considerat dedicar-te professionalment al ball? També ens agradaria conèixer els teus somnis o objectius.

S: Personalment si que m’agradaria dedicar-me professionalment perquè crec que l’acadèmia on estic em pot donar moltes sortides i oportunitats i a més, és una cosa que gaudeixo.

E: Com sabem, en aquest món existeixen milers d’estils encara que cada ballarí té un estil únic. Ens agradaria que ens compartissis quin és el teu estil preferit o en el que et sents més còmode.

S: El meu estil preferit és el ball urbà, que dins d’aquest podem trobar encara més estils.

E: Sabem que per a molts, la seva acadèmia és un espai imprescindible i inspirador. Ens podries parlar sobre la teva acadèmia, quan et vas apuntar, què és el que més valores d’ella, com t’ha influït o algun moment que destaquis?

S: Em vaig apuntar fa… dos anys, i al principi la veia com una acadèmia normal però em vaig assabentar que feien competicions, cosa que em va cridar l’atenció. Vaig fer el càsting, i gràcies al director i al subdirector de l’acadèmia vaig aconseguir entrar. I ara ja dons, vaig cada dia i m’ho prenc més en serio.

E: Per finalitzar, sabem que la competició és una part fonamental del ball. Voldríem saber si has estat en algun concurs, si és així, ens agradaria escoltar la teva experiència. I, si has participat en més d’un, voldríem saber quin d’ells ha estat el teu preferit o el que més t’ha marcat i per què.

S: De moment no he participat a cap, però el 24 de març vaig a Saragossa a una competició i a l’estiu, a l’agost, vaig als Estats Units al mundial.

E: Doncs fins aquí arriba la nostra entrevista, t’agraïm la teva participació en el nostre treball i et desitgem molta sort en els teus pròxims treballs o projectes.

S: Gràcies!