Els serveis públics són unes necessitats bàsiques que diàriament són utilitzades pels ciutadans. Però al districte de Sant Andreu és així?
Un dels serveis públics més importants són els transports públics. Aquests són molt accessibles i còmodes per al continu transport de la població de Barcelona i voltants. Respecte al metro del districte, hi ha 12 línies de metro diferents que arriben des de diferents zones com Badalona, Zona Universitària…; d’altra banda, també destaquen els serveis ferroviaris com la RENFE que compta amb connexions amb altres estacions com per exemple des de Lleida. Fins fa uns anys, aquest servei arribava a l’estació Fabra i Puig; però després del seu tancament va ser traslladat al metro de Meridiana (dedicant-li un determinat espai). Així i tot, una vegada s’acabin les obres de la futura estació situada al Pont del Treball, serà el nou punt d’aquest. A més també es podran fer servir els AVE que permetin als ciutadans viatjar fora de Catalunya.
Però últimament és un gran tema de conversa que està donant de parlar aquest servei. Les principals raons són el fet que s’estan trobant incidències injustes i greus en el funcionament d’aquest; com ja seria la pujada del preu del bitllet o l’endarreriment del tren. Això provoca descontentament en la majoria de la població.
Pel que fa als centres educatius, en el nostre barri trobem moltes escoles infantils i primària (com el de Mare de Déu dels Àngels Infantil, La Pegaso o Escola Turó Blau), fent que la gent es vegi bastant contenta en aquest aspecte. Així i tot, alguns es queixen de la falta de secundàries pel barri.
Finalment, destacaríem els CAP, que són els predominants (ja que en trobem tres operatius) en l’àmbit sanitari respecte hospitals en el districte de Sant Andreu, del qual només trobem un, que és l’Hospital HM Sant Jordi.
Segons les opinions recollides gràcies a les persones entrevistades, afegit de la nostra; considerem que és més fàcil anar a un cap, ja que a més de no trobar molts hospitals en la nostra zona, els poc que hi trobem, és molt difícil ser atès ràpidament. Però també s’ha d’aclarir que en els CAPS segons el que diuen els entrevistats, normalment no és tan fàcil que t’atenguin sense cita prèvia almenys que sigui una urgència. Un altre tema a parlar, és el transport públic, ja que a pesar que altres com el bus o el metro són efectius, la RENFE i els trens necessiten grans millores per tornar a ser com eren abans. I sobre les escoles, podríem ressaltar la falta d’escoles secundàries respecte a les primàries, ja que produeix que molts estudiants hagin de sortir del districte per accedir a aquesta educació.

