Joves contra l’exclusió social

Els periodistes del Roca Report assisteixen a una xerrada de Càritas en una activitat JR GO.

Moment de la trobada virtual amb Càritas i altres escoles a l'activitat JR GO. (Lucía Delgado/ Font pròpia)

El dia 17 de desembre, 4 alumnes de la ESO i batxillerat van assistir a una reunió virtual dirigida per Thomas Ubrich, membre de l’equip de Càritas, en la que es va parlar sobre la pobresa i l’exclusió social. 

 

Es van parlar sobre moltes coses, però és va emfatitzar el fet que actualment, hi ha prop de 2,7 milions de joves entre 16 i 34 anys afectats per processos d’exclusió social a Espanya i que la pobresa i l’exclusió social impedeixen a les persones tenir una vida digna i cobrir les necessitats bàsiques.

 

En aquesta reunió van poder fer preguntes i escoltar alguns dubtes molt interessants sobre altres escoles, com ara, l’escola Sant Ermengol d’Andorra. Aquesta última va fer una pregunta que va despertar l’interès de les nostres estudiants. La pregunta consistia en què si des de Càritas pensaven que l’exclusió dels joves està lligada al consumisme i en Thomas els va comentar que estava parcialment lligada a aquest, però que és un fenomen complex en el qual també intervenen altres factors. 

 

Després d’aquesta xerrada, les alumnes van coincidir en que havien passat un molt bon temps durant aquesta reunió i que un cop acabada eren més conscients de la difícil situació en la qual es troba una bona part de la nostra població.