Entrevistes professors nous

Font: Freepik

Anna Gordo, Anna Garcia, Axel Aviles, Naia Sanchez i Lucia Sanchez

Entre finals del curs passat i l’inici d’aquest, nous professors han arribat al centre. Per conèixer-los una mica més, entre els companys de Júnior Report hem decidit fer-los unes quantes preguntes.

Gerard Pasanau

Començarem pel nou professor, arribat aquest any, d’Història/Socials i, a més, tutor de 3r ESO B, en Gerard Pasanau.

Entrevistadora: Primer et demanem que facis una petita introducció sobre tu mateix/a: Nom, edat, de quina assignatura ets professor, si ets tutor de quina classe

Gerard Pasanau: Em dic Gerard Pasanau, tinc trenta anys i sóc tutor de 3r d’ESO B. Sóc professor de Socials, tant a 4t com a 3r i també a Batxillerat de geografia a 2n i història del món contemporani a 1r.

E: Ara començarem amb les preguntes. Quina va ser la teva primera impressió del centre? Va ser bona o dolenta?

G: Va ser bona, va ser on vaig fer pràctiques i amb el professorat sempre he tingut una molt bona relació, quan vaig fer pràctiques em van acollir molt bé i jo crec que també per la meva actitud de ser una persona així com molt… que m’agrada fer-me amb tothom, crec que així també és fàcil.

E: Que va ser el que més et va impactar o sorprendre en arribar?

G: Em va sorprendre que… bé que aquesta és una escola que vol el millor per l’alumne, que sempre estan molt atents al que passa amb cadascun dels alumnes.

E: Quina era la teva assignatura preferida quan eres petit/Jove?

G: La meva assignatura preferida quan era jove… crec que socials/història.

E:En què et bases per avaluar als estudiants?

G: Doncs em baso en les avaluacions, en les proves que fem. Intento que no sempre siguin proves escrites com alguns ja heu pogut veure dels meus alumnes. Faig exposicions per veure si podeu defensar coses que també podríeu fer a la vida real i a part doncs també ha d’haver-hi alguna prova escrita, és així, de vegades s’han de fer proves escrites.

E: Per tu que és més important, un examen?, o tota la feina feta a classe?

G: Em… Clar, en un examen, t’ho jugues tot a un dia per això també, enteneu que hi ha l’avaluació continuada, que és d’anar fent cada quatre setmanes un examen i tal. Depèn de l’assignatura, es pot fer. S’ha de dir que amb 4t d’ESO és complicat fer això, tenim dues hores a la setmana i se’ns tira el temps a sobre. Per mi és millor la feina feta constantment a classe.

E: I per acabar, et va sorprendre la forma d’avaluar en aquesta escola?

G: No, no em va sorprendre, és a dir, hi ha aspectes similars… d’altres diferents i jo crec que cada professor té la seva forma, es podria dir que tens una mica la llibertat de fer-ho com tu vols. A mi ningú em va dir ara a 4t d’ESO, ho has de fer així, proves escrites o una presentació… Em van dir, mira això és com l’any passat ara ets tu professor munta-t’ho com vulgui com creguis que ho pots fer millor i que els alumnes puguin aprendre millor. I així va ser.

E: Dons fins aquí l’entrevista, moltes gràcies Gerard per les teves respostes i esperem que tinguis un primer any a l’escola molt bo!

G: Gràcies a vosaltres!

Marc Massana

Seguidament tenim al Marc Massana que també a arribat aquest any, no només professor d’anglès de 4t A- i B, sinó també Cap d’Estudis de Batxillerat.

Entrevistadora: Hola, bon dia, som els alumnes de Júnior Report i per un treball que hem de fer on hem de documentar els nous professors t’hem de fer algunes preguntes. Primer et demanarem que facis una petita introducció sobre tu mateix: Nom, edat, de quina assignatura ets professor, si ets tutor de quina classe

Marc Massana: Hola, soc el Marc Massana Cap d’Estudis de batxillerat, professor de Batxillerat i ESO, sóc des de fa temps, professor d’anglès a Batxillerat, que porto quasi disset anys sent-ho, també he estat professor de cicles formatius, i bé he començat a treballar aquí en el centre fa pocs mesos.

E: De quines assignatures ets professor a l’escola?

M: A l’escola faig anglès a batxillerat i a 4 d’ESO

E: Ets tutor d’alguna classe?

M: No, sóc Cap d’Estudis de Batxillerat així que és una mica incompatible ser tutor.

E: Quina va ser la teva primera impressió de l’escola?, va ser bona o dolenta?

M: Molt bona, bona acollida dels professors, companys i dels alumnes.

E: Què és el que més et va impactar o sorprendre en arribar?

M: El nombre d’alumnes i de professors.

E: Per què vas decidir fer-te professor?

M: Des de que sóc jove als 14-15 anys vaig començar a buscar feina, i la poqueta feina que pots trobar a aquesta edat és fer ajudar i fer classes particulars. Em vaig adonar que se’m donava bé ajudar la gent a entendre allò que jo entenia. L’anglès se’m donava bé i vaig començar a fer classes particulars en anglès. I quan em vaig decidir, vaig fer un grau universitari encarat a l’educació.

E:  Quina era la teva assignatura preferida quan eras petit?

M: L’anglès, sempre m’havien agradat molt les ciències socials, el que seria la història del batxillerat.

E: En que et bases per avaluar als estudiants?

M:En moltes coses no només amb el que saben sinó en com ho expressen, és molt important per mi que sàpiga com expressar-ho i com utilitzar-ho, ja que tu pots ser molt bo teòricament per a l’hora de posar-ho en pràctica ets molt dolent llavors per mi, és molt important no només el resultat sinó tot el procés.

E: Per tu que és més important, un examen?, o tota la feina feta a classe?

M: Doncs com he dit abans per mi el procés és més rellevant fins i tot de vegades més que el resultat, el resultat sí que cal tenir-ho en compte, però jo valoro més tota la feina del curs que no només un examen puntual.

E: Et va sorprendre la forma d’avaluar en aquesta escola?

M: No, no gaire perquè hi ha força flexibilitat i s’avalua bastant bé a escala competencial i no hi han moments puntuals de dir que això és un 100%, està bastant bé proporcionat.

E: Doncs moltes gràcies per respondre que et vagi bé.

M: Igualment, gràcies a vosaltres, ha estat un plaer!

Homenatge Carmen

A continuació farem una entrevista a una professora que després d’haver estar molt anys en aquesta escola fent classes d’història i ciències socials  a tots el cursos de l’ESO i Batxillerat ara està pre-jubilada, la Carmen Barrero.

Entrevistadora: Bon dia Carmen, des de l’assignatura de Junior Report on ens dediquem a informar des d’una revista digital als nostres companys i companyes de l’escola, hem decidit dedicar-te una secció de preguntes especialment per a tú ja que com sabem després de tants anys a l’escola te’n vas. Primer et demanem que facis una petita introducció sobre tu mateix/a: Nom, de quina assignatura ets professor, si ets tutor de quina classe

Carmen Barrero: Bon dia, sóc Carmen Barrero, les matèries que jo he impartit al llarg de la meva vida professional han estat les ciències socials en tota la secundaria, la historia del món contemporani a primer de batxillerat, la història a segon de batxillerat, història de l’art a segon de batxillerat, filosofia a primer i finalment la cultura clàssica que jo recordi, m’he pogut deixat alguna matèria, perquè vosaltres sabeu que ha canviat moltíssim els apartats d’ensenyament al llarg del temps i vam funcionar durant un temps a través de crèdits i en aquests crèdits ja no enumero per què vaig fer de tot.

E: Quants anys portes a l’escola?

C: Pràcticament podem dir que porto 39 anys.

E:Quin és el teu millor record?

C: Jo no ho definiria con millor o pitjor han hagut moments molt bons, com per exemple el premi que em van donar per un treball de recerca perquè durant molt anys vaig portar treballs de recerca a segon de batxillerat, a la Universitat, en la Ramon Llull i en la Pompeu Fabra i això sobre tot per el noi que va fer el treball va ser una gran il·lusió.

També em va fer molta il·lusió cada vegada que fem un llibre de cultura clàssica perquè aquí hi havia molt de treball sobretot per part vostra i no simplement la feina si no la manera de treballar, la manera de estar però sobretot la millor experiència es el contacte amb la gent, hi ha persones amb les continuo tenint contacte, després de molts anys, per mi això és de les millors coses.

E:I el pitjor?

C: Dies dolents sempre hi han però no en recordo jo una cosa concreta.

E:A quina classe, normalment, gaudeixes més ensenyant?

C: He de reconèixer que sempre m’ha agradat més amb el cursos mes grans, he gaudit molt amb batxillerat, però això no vol dit que estigui en un segon de secundària i no gaudeix també. Són diferents

E: Et resulta més difícil fer classe amb alumnes més petits, de l’ESO o els més grans, de batxillerat?

C: No es tracta de dificultat es tracta de que les classes són diferents, perquè la dinàmica és diferent, no pots parlar amb un alumne de segon de batxillerat que ja té 16 anys que amb un alumne de dos o tres anys i per això son dinàmiques diferents.

Dificultat jo crec que no, t’acostumes, per a vegades costa perquè sortir d’un segon de batxillerat i ficar te a un segon de secundaria, has de fer que la teva ment canvi i es un canvi radical, però és més que res canviar de xip.

E: Què vas estudiar de jove per arribar a ser professora?

C: El batxillerat i després vaig fer la carrera de geografia i història especialitzada en història contemporània, en aquell moment era llicenciatures no un grau, les llicenciatures son 5 anys, a part després, molts cursos, el CAP, per poder exercir de professora.

E: Algun consell que et van donar que et va ajudar molt?

C: Recordo que un amic que ja portava anys a la carrera em va dir: entra marcant distàncies i sortiràs com amiga, si entres com amiga sortiràs com enemiga i la veritat ho vaig seguir en més d’una ocasió per no dir que pràcticament sempre i jo crec que m’ha funcionat, perquè moltes vegades a vegades es confon una mica el que vol dir el estar bé i la confiança amb el respecte i en aquest sentit jo me’n recordo d’aquell consell.

E: I per últim, algun consell que donaries tu per a nosaltres, els teus alumnes?

C: El meu consell sempre seria fer això que us fa il·lusió, si us fa il·lusió les dificultats seran menys, si feu una cosa que no us agrada o que no us fa il·lusió encara que sigui més fàcil us costarà, teniu en compte una cosa, la vida no es fàcil us trobareu amb moltes dificultats, però, es surt de totes.

E: Moltes gràcies per haver accedit a respondre les nostres preguntes!