Oh là là! La nova temporada de la sensacional sèrie “Emily in Paris” ja està disponible a la plataforma de Netflix. Després de 3 temporades plenes de moda, infidelitats, gastronomia d’ensomni i rivalitats de tota mena arriba a les pantalles l’esperada quarta temporada.
Ara, per fi, podem gaudir de la creació més recent de Darren Star, productor d’exitoses sèries com “Sex and the City” o “Beverly Hills”, la qual podrem continuar en 2026, amb l’arribada de la cinquena temporada.
Darren ha treballat de la mà de Lily Collins, productora i actriu que protagonitza a l’única i inigualable Emily, que només amb 20 anys va debutar a les grans pantalles amb la pel·lícula “The Blind Side”, el 2009.
Lily, només 3 anys després, es va donar a conèixer encara més amb “Mirror Mirror”, on va interpretar a Blancaneu. En els pròxims anys va destacar per rols com Clary Fray a “Caçadors d’Ombres: Ciutat d’ossos”, novel·la de Cassandra Clare, i Rosie de “Love, Rosie”, adaptació de la novel·la romàntica de Cecelia Ahern.
El 2020 Lily va ser nominada als Globus d’Or, en la categoria de millor actriu en pel·lícula de comèdia o musical, gràcies a “Emily in Paris”, que va ser estrenada al mateix any. Tot i que la sèrie va ser benvinguda als Estats Units, va rebre diverses crítiques per part dels francesos, els quals culpaven el programa d’estereotipar negativament als parisencs.
LA NOVA ENTREGA
A la quarta temporada, la protagonista Emily decideix deixar enrere els conflictes de París i viatja fins a Roma per temes relacionats amb el seu treball. La seva vida amorosa fa un gir inesperat amb l’arribada de Marcello, un nou interès romàntic que afegeix tensió a la seva ja complicada relació amb Gabriel i Alfie.
Un dels canvis més notables i comentats d’aquesta temporada ha estat el protagonisme que ha tingut Sylvie, interpretada per Philippine Leroy-Beaulieu. Sylvie, fins ara era un personatge secundari el qual cobra més protagonisme en revelar un fosc passat relacionat amb un cas d’assetjament. La inclusió de temes més seriosos afegeix una profunditat a la història i genera un fort contrast amb el to lleuger de les primeres temporades.
A pesar de tot, hi ha coses que mai canvien: els francesos són una crítica constant d'”Emily in Paris” per, suposadament, donar una imatge equivocada dels francesos i de París:
“Sèrie vergonyosa, imatge completament equivocada de París. És ridícul, incomprès. En la sèrie, els francesos són descrits com a arrogants, bruts i mandrosos”, aquestes opinions les han compartit una gran quantitat d’usuaris de la xarxa social “X”.
Altres seguidors de la sèrie opinen que es tracta d’una sèrie “estereotipada” i, a part d’això, és un “clixé errant” i que el personatge Emily no és realista a causa de l’estil de vida que té.
La sèrie continua captivant als espectadors amb el seu encant visual, els famosos outfits d’Emily i la introducció de nous personatges. Tanmateix, el públic opina que algunes trames es tornen repetitives, i que l’afegiment de trames més complexes i serioses no aporta gran canvi: encara hi ha molt camí per fer per aconseguir una transformació significativa en la sèrie, convertint-la en una més realista.

